Van het kastje naar….De Zuil :-(

17 februari 2016 2 Door Bonnie
Moet toch nog een kleine frustratie kwijt. Dat mag ook in een blog toch? Deze is wel “grappig”. 
Picture this: ik meld mij netjes en op tijd aan bij De Zuil met mijn patiëntenpas en dan komt er zo’n bonnteje uit rollen. Zie boven. Nu vraag ik iedereen: wat zouden jullie doen na de eerste afspraak?
Ben ik nou gek of niet: er staat toch duidelijk dat je je voor het volgende bezoek moet melden bij balie 12? Ja toch, niet dan?
Afijn, ik dus wederom ruim op tijd naar balie 12. Daar liepen twee van de drie dames ineens weg en bleef er nog maar een loketje open. En een aantal wachtenden voor mij natuuuuurlijk. Zat niets anders op dan op mijn beurt te wachten.  Ben ik 14:45 eindelijk aan de beurt en zeg: “Ik heb zojuist hier al een afspraak gehad en kom me nu opnieuw aanmelden”  Zegt de dame achter de balie: “Oh maar mevrouw, dan moet u toch uw pasje even scannen bij De Zuil” Ja, jemig, heb ik daar zo lang voor in de rij staan wachten. Moppermopper. Nou ja, niets aan te doen. Richting zuilemans dan maar.
Kom ik bij dat ding, scan ik mijn kaart, en wat zegt De Zuil????
Mevrouw Groenewout u bent een kwartier te laat voor uw afspraak, wilt u zich melden bij balie 12 aub?  ECHT WAAR. Dit geloof je toch niet?!
Hier krijg ik spontaan rare kriebels van, kromme tenen, rechtoppe haren, zin om te krijsen. (is dat raar?)
Ik terug naar mevrouw balie. “De Zuil zegt dat ik te laat ben. Vind ik niet leuk, ik ben verdrietig, want ik was toch heus op tijd” zeg ik. “Hè? Hoe kan dat nou?” reageert de dame verbaasd en vervolgt: “Nou ja zeg… ik zal zo eens met De Zuil gaan praten”  Prompt schiet ik in de lach. Hoe absurd is dit. Stom apparaat. Stom systeem. 
Gelukkig werkt handmatig aanmelden door de dame ook nog en mag ik plaatsnemen in de wachtkamer. “Het spreekuur loopt toch een half uur uit hoor, dus u bent nog best op tijd” zegt ze geruststellend.
(…..)